REVİT STAJI:
1.GÜN:
-Yeni bir sunum düzeneği açmak için architectural metric seçilir.
-Project browser da bulunan ceiling plans asma tavan planlarıdır.
Legends: üst ve yan görünüşleri verir
Schedules:Hangi kapıdan kaç tane kullandın. Ne kadar sıva kullanıldı?
Sheets: çıktı alınan bölümdür
Families:Sisteme yüklü bütün families leri gösterir.
Groups: Masa, sandalye takımı.Grup oluşturduğun zaman burada
görünür.
Revit Links: Başka yerlerden kopyalama yapınca buraya geliyor.
-view, user, interface properties: bir objeyi göremeyince buraya bakıcaz.
-Architecture,level,line:Normal çizgi atar.Pick lines offset dersin
onun sayısını verirsin,çizgiye tıkla ve ne tarafa offset yapmak istediğini
seç.Böylece oraya offset yapar.
-Level yazı düzeltme: Çizgiye tıkla noktalardan yazıyı
çek.Numaraya tıkla 3m yi 6m yap level direk değişiyor.Çizgiye tıklayarak yazı
değiştirilebiliyor.
-Units değiştirmek için: Manage, project
units,lenght,centimeters yap.Böylece çalıştığın units ayarını
değiştirebilirsin.Rounding i 2 yap ki virgülden sonraki 2 basamağı daha
alabilsin.Aynı zamanda trailing 0’s mutlaka işaretlenmeli.
-Project units kısmında: slope açıdır , currency ise oran.
-Level sadece easte tıkladığında açılır,
bunun da nedeni yüksekliğin yalnızca görünüşte ve kesitte görünmesi ve
çalışmasıdır.
-Architecture,wall,floor farkı: L çizersen floor olmaz ama wall
oluşturur.Ancak onu dikdörtgen yapıp kaparsan bir floor olur.
-view,3d view: 3 boyutlu görünmeyi sağlar.Çizdiğini 3 boyutluya
çevirir.Floor çizdiğinde solda çıkan menüde stiller ile stilini seçiyorsun. O
stillerde hazır olanlar hoşuna gitmediyse edit diyerek ve dublicate ile yeni
bir isim vererek, yeni floor tipini, malzemeni, kalınlığını seçip
uygulayabiliyorsun.
-shift+sol rotate etmeye yarar 3 boyutlu görünüşte
-Architecture, floor ,slab edge: Profil atma komutudur.Solda yine aynı
şekilde properties menüsü ile iç sıva, taşyünü vs. katman malzemelerini ve
katmanlarını seçiyorsun.Boyuttan da boyur giriliyor.Buradaki komut ile de
altındaki structural profilleri çiziyorsun.
-Wall: Duvar çizme komutunda ise height ile duvarın yüksekliğini, level kaça
kadar yükseltmek istediğini belirtiyorsun.Bunda unconnected yaparsak,sayı
kotunu south a geçip değiştirirken bu sistem kendini revize etmez.
-Kapı blocku eklediğimizde space tuşu ile yön değiştirilebilir.
-Altta visual style : wireframe, hidden line gibi stilleri seçmeye yarar.
-Alt menüde detail level, fine: Tüm duvar katmanını gösterir.Üstte thin
lines aktif yaparsan kalınlıkların da çıkmasını sağlarsın.
-Door, load family: Bu family ekleme komutudur.Buradan kapı ile ilgili tüm
familylere ulaşılabilir.
-Solda, underlay: Referans almak için önemli bir komuttur.Mesela 1. Kat
planından yararlanarak 2. Planı çizmek istersen bu altına 1 ‘ in referansını
oluşturur.
-Architecture, stairs: Üstten hangi merdiveni istediğini seçerek
tasarımına merdiven ekleyebiliyorsun.
-Merdiven açıklığı açmak için 3 boyutluda
merdivenin ulaşacağı üst döşeme seçiliyor.Oradan open sketch seçeneğine
tıklanıyor.Orada floor tabanında bir tane daka kutu çizersen orası delik olarak
açılıyor.Revitte önemli bir komuta göre ,bir kapalı kutunun içine bir kapalı
kutu daha çizersen delik olarak açar.
2.DERS:
-Tab: Bu tuş ile bir duvarı seçerken diğer tüm duvarları seçmeye yarar.Yani
mouse un olduğu yerler arasında geçiş sağlar.En çok kullanılan komutlardandır.
-Korkuluk,sketch pad: Benim oluşturduğum pathe göre korkuluk oluşturur.
-Modify,trim: Birleştirir ve uzatır aynı zamanda çizgileri.
-CTRL Z: geri alma komutudur.
-Align: Hizalama komutudur.Çizgiyi noktaya göre uzatır, hizalar.
-Roof Komutları: İlk roof komutu seçilir. Ardından overhang saçak
mesafesine belirli bir değer verilir üstte çıkan menüden.Eğer kesitte çatımızın
görünüşü görülmek istenirse 3 boyut tuşunun yanındaki section komutuna
tıklanır, çatı planında kesit alınmak istenen yerin üzerine çizgi
atılır.Ardından section seçeneğine 2 kere tıklanarak sectiona göz atılabilir.
-ZZ: zoom window demektir.
-ZE: Hepsini sayfaya sığdırır.
-Templata: Proje başlangıç dosyasıdır.İlk projeye başlandığında
template new ve architectural seçilir.Böylece temiz bir sayfa açılır.
-Manage, location: Bu yaptığımız tasarımı gerçek yerine koyma komutudur.Böylece
tasarımızın güneş alma açısına veya rüzgar yönlerine karar verilebilir.Haritada
yer seçtikten sonra orjini taşıyorsun.Angle to true North, orjine basınca
çıkıyor.Soldaki flor plan site tada orientationa true North dersen gerçek
görüntüsü çıkar. Bundan sonra,sun settings,stil,location,date biz giricez.Saati
giricez ve sun on diycez.
-Elevation: O kotun yüksekliği.Denize göre yüksekliği.Dağlık mı, ova
mı.(rakim)
-Ref Plane: Referans verir.Aks çıktıda görünür bu görünmez.Sadece
işlerimizi kolaylaştırmak için vardır.
-Belli bir çizgiye sağa sola belli bir
miktarda hareket ettirmek istersek, hareket edecek elemana tıkla. Sonra
aralarındaki sayıyı gir.Hareket ediyor ve seçtiğin eleman o miktarda
uzaklaşıyor veya yakınlaşıyor.
-Yukarıda bulunan aligned dimension ölçü verilmesini
sağlar.Ama geçicidir.Üzerine tıklayıp değiştirdiğinde değişebilir.
-Modify,pin: Kitliyor.Hareket edemiyor referans veya ölçü çizgilerin.
-Wall komutu: Location line duvarın içini, dışını seçiyor.Finish face
exterior,interior space ilede değiştirebilirsin.
-Wall,modify: Sağda pick lines ile hazır çizgileri bile duvara
dönüştürür.
-Yeni system family,wall,edit type ,dublicate,compound : yeni family ata bu
komutla.Duvar katmanı eklediğin dışa bakıyorsa 14,içe bakıyorsa 25,iç duvar
ikiside içe bakıyorsa 25 işaretle.
-Seçmek istediğin katmana edit type sonra tekrar edit diyerek,yeni katmanlar atma.Oradan da materyal kısmına
girerek, kesitte veya görünüşte malzemenin nasıl görünüceğini seçebiliyorsun.
-Wall sweep: Profil çizer.Soldaki ofset from wall ofsetini ayarlar
duvar ile arasındaki.
-Wall reveal: Bu ise profil boşluğu açar duvarlarda.
3.DERS:
PROFİL ÇİZME:
-
Family-profile-template.
profil çizmesi için. metric profile hosted dosyasını aç.
-
Family typesdan family
category ve parameters menüsü seç.
·
Ölçülendirme için
ref plane önemli
·
Create,
Family types, add parameter, depthismi ekle. Ölçüye tıkla, label, depth 300 de böylece isim numaraya bağlı olacak.
·
2 ölçüsüne tıkla, add parameter, reveal de
ekleniyor.
·
Ctrl ile 2 ölçü
aynı anda seçme.
·
Rfa
family dosyalarıdır.
·
Rvt-proje,
rte-ravit template.
COMPOZİT DUVAR ÇİZME:
·
İnsert-load
family (projede) Family almak için. Wall
sweep, ordan edit type, duplicate new wall sweep, ordan yeni family profil
geldi.
·
Wall-generic 200
mm, edit type, duplicate isim ver-ortanın materyali seç, altta preview ve
solunda section kısımlarına bakarak önizleme yapılır.
·
Split
region kesti kesitimizi, modify düzeltti
ölçü ile.
·
Mage
region-malzemeleri birleştiriryor.
·
Assign layers- da
yeni malzeme atama kestiğimiz bölgeye atıyor o malzemeyi sweep-profile ekler.
KOLON YAPMA:
-
Sağda griden aks
oluşturma
·
Structural
column-yapısal ,architectural column-duvar yapısına uyum sağlar.
·
Level-pick-level
ekleme komutudur.
·
Structural
Column-kolona tıklayıp, load family menüde istediğini seç istersen , at grid dersen gridin ortasına ekleniyor.
·
Join-Kolonla duvar arasında kalan bölgeyi kestik. Hangi
malzeme varsa o malzemeyi, kolonun kestiği yerden kesiyor.
·
Architectural
column-Direk duvara tutuyorsun, sıvası
otomatikman dönüyor ve oraya alıyor otomatikman.
4.Ders:
Yeni
pencere type oluşturma-windows, edit type, duplicate (yeni family oluşturma)
-
Tab-mouse’un ucundakini seçiyor, tıkla. Tıkladığında
diğerleri arasında seçim yapmana yarar.
-
Seçtiğimiz eleman
hareket eder hep.
-
Hangi eleman
hareket edecekse onu seç, ölçü değiştirmede, sonra ölçü değiştir.
VİEWS:
View-elevation
Framing elevation-aks
çizgilerine konuluyor.
Normal elevation-Dik görüyor
yamuk duvarı bile
-Elevation
oku-Far clip ofset- Ne kadar içeriyi görüceğini
ayarlar.
Far clipping -ne varsa görünür
(No clip dersen)
-
Büyük
daire+kutucuk orada da görüntü oldu. Oka tıkla-isim ver soldan (view name den)
(ok için geçerli)
Section-view-section ve seç
oka tıkla yönünü değiştir.
-Sectiona
tıkla- diktörgene tıkla, crop size ’ı değiştirebilirsin onu oynatıp.
-
çerçeve-crop region-no dersen kare görünmez.
-Kesitte-split
segment-biyerden kes onu başka yere götür.
Camera- perspektif çizim için.
3d view-camera
For clip ofset- Arkada ağaçlar
var, kalabalık, 10m de ordan ilerisini alma diyorsun.
Eye elevation- Senin kameranın
yerden yüksekliğini değiştiriyor.
Target elevation- Baktığın yerin yüksekliğini değiştiriyor.
-3D views, sağ klik, rename, kamera ismini
değiştir. sağ klik, show camera, yönü değiştir.
Duplicate views:
Bir 1/20 bir 1/50 istersem aynı planı
bastırmak için bunu kullanırım.
Sağ klik-duplicate view-yeni plan geldi.
Visibility/Graphics Tuşu-istemediklerinin
görünmesini engelle (VV)
Walls-çizgi kalınlıkları seç.
Manage-Additional settings-lineweight
ayarlarına bakar.
Altta-reveal hidden elements:
sakladıkların görünmeye başlar.
Üstte-close hidden Windows-
tüm pencereleri aynı anda kapatır.
View-the Windows-istediğin
pencerelerin aynı anda açılmasını sağlar.
VİEWLERİ KAĞITLARA ATMA
Sheets,
sağ kilit, new’a tıkla.Böylece planları koymak için yeni bir sayfa açılır.
-Antet
çizimi-family-new demek lazım.
-create,fill region,diktörgen yap,boya
-insert-image resim al.
-Create-label-sayfa no,isim ekleme
-Crop region,crop view altta bulunur ve kullanılır.Tüm
bunlar ile bir çıktı paftası hazırlanabilir.(family’si)
5. DERS:
Floor
katmanları yapma:
-Manage-additional settings-fill pattern-new dersen
çizgi açısı falan ayarlayabilirsin.
Çatı
Yapma:
-Roof By Extrusion: Manage-yan görünüşte çalışır.
Duvarların
hepsini seçip attach top/base yaparsan tüm duvarlar çatıya monte ediliyor.
Bu
komut eğimi yandan görünen,profili yandan görünen çatılar için kullanılır.
-Roof By Face: Massing&site
bölümünde in place mass de.Place mass ile family seçerek içine load yap.Bu
herhangi bir prizmatik cisim konmasını sağlar.
Model By Face: Mass sistemini
binaya convert eder.Ya çatı ya da duvarı convert eder.
Roof By Face: Yüzeyleri seçip,
çatı oluşmasını sağlıyor.Burada önemli nokta picked faces locationda, at
bottomu seçmek.
Roof
By Foodprint:
-
Overhang: Saçak
mesafesi demektir . Slop define aktifken açı girersin tüm planlarda. à çatıya tıkla , edit , çizgiye tıkla
, overhang’i kaldır , o zaman farklı birleşir çatı.
-
Solda àView Range
-
Modifyàjoin/unjoin roofà 2 çatıyı birleştirir.
![]() |
Roof By Extrusion |
![]() |
Roof By Face |
![]() |
Roof By Foodprint |
6.Ders
-
ManageàSnaps orta nokta seç.
- Roof by
Foodpointàbase ofset from base 1.20 yazarsan , o kadar
sonra eğimlenmeye
başlar.
- DormeràGüvercinlikler , çatı odası açma ,
çatıda bir çatı odası , açıklık açar .
- ModifyàAlign 2 çizgi seç , ikisine align de
ve kilit de . 2 çizgiyi hizalar , sonra ölçülerini değiştir aynı anda
gelir.Aynı anda hareket ederler.
-
Attach
top / baseàbase çatıyı alttan siliyor verdiğin oran kadar.
-
OpeningàDormer komutu . İlk olarak çatıyı seç
, sonra açıklığın çatısını ve duvarlarını seç onları içer çevir. İçte bir
aydınlık boşluğu oluşturur.
-
Windows
àload familyà Windows dedik. buradan cam yükleyip
, çatının ön ucuna koyduk .
Roof System Elements :
-
Roofàfasciaà Duvarı ön kalkan
-
Roof soffitàDuvar ile saçağın üstünü kapar
-
Roof fasciaà3D ‘den profil seçip, çatının üstünü seçip, sacia de.
-
Roof GutteràSu uzaklaştırma yapar.
·
Skylight , insert , search , çatı ışıkları eklemeye
yarar.
Windows àloadfamilyàskylightà çatının orayı seç
![]() |
Dormer Çizimi |
![]() |
Çatı Açıklıkları |
![]() |
Çatı Çizimi plan |
7.Ders:
Autocad
planı à insert etme à insert àimport CAD ( current + view only )
demek lazım insert yaparken herhangi bir autocad dosyasını.
Bu sadece
aktif olanın içine alır.
UnitsàAutocad’de units metrede ve o metre
çizmiş ise o zaman auto-detect , cm çizmişse cm gir . ( unit uyuşmuyorsa ).Bu
bir şey atarken autocadden çok önemli bir noktadır.
Massing& Site àTopasurfaceàPlacepoint:
Topografyanın
autocad’den burada yüklenmesini sağlar. Place pointte , her noktaya tıkla.
Sendede izohipslere noktalar at birsürü,onlara tıkla place pointte tek tek ve
yüksekliğini gir. 1 m ve cm çalışıyorsa cm halinde yukarı girerek noktalara
tıkla .
·
Current
view only iptal et , yükseltilmiş autocad alırken *
create from importàtopography. checknone , contour
layerini seç okay.
·
Simplify surfaceàNokta
sayısını azaltır.
·
Change materialàseç , material ekle appearance kısmı
ile.
·
Massing& site / BuildingPathàBinayı yerleştireceğimiz
düzleştirmeyi yapar. Soldan kalınlık ver
ve malzeme seç.
8.Ders:
Panel Sistemler à
InsertàSearchà Masa (obje
indirme). İndir sonra loaddan kısmından bu objeyi alıp kullan.
*Split FaceàTopografyayı kesen (binayı yerleştirmek için kare
açan).
*Split
Surface ile topografyayı
kestik. Teke ayrılan kesince extra point
veriyor, içteki noktaları seçip çizdiğin sıfır yaptık.
*SubregionàTopografyada farklı materyal
eklemek.Yol falan çiziyorsun ilk sonra yüzeyi seç .Böylece farklı malzeme
atabilirsin topografyaya.
* Massing& Site àPlace Point à Attığın topografyanın üzerinden geç
.ilk sıfır yaz , sıfır izohipsini seç . noktalarda 2 m yaz ikinci izohipsten
geç .
* BuildingPadà Belli bir şey çizip malzeme ekleme.
* LabelcountersàÇizgi ile ölçünün kesiştiği yerlerin
yüksekliklerini gösterir yazar.
* Family , newàconceptual massàmass çizme ( kendi kütleni yaratma )
* Profilli duvar àWall da curtain Wall .(solda) (Pencere) ve diğerleri profilli yapar .Bu komut
profilli pencere doğraması çizimi yapılmasını sağlar.
* Curtain
wallda hiçbirşey yok. ( tek cam )
Exterior glazingà kesilmiş cam (kısımlı)
Storefrontàspacing bu profilli cam.
* Alt paneli
seç à sil àglassı seç edit type load de, curtain doorları seç, camlı panele kapı yapmış oluruz.
![]() |
Wall Profile Çizimi |
![]() |
Topografyalara ağaç ekleme |
9. Ders:
-yuvarlak
kolonu döşemeye oturtma à sec+ enter ile taşıyıp koyduk.
-Joinà switch Join order ( önemli
)
Join ile ilgili kesitteki hatayı düzeltir.
·
Foundation àheight to zeminden başlamayı sağlayan
komut kolonun.
·
Panel duvar ekledik à kolona sc+enter
yaptık.Böylece kolonu da yerleştirdik.
·
Kiriş àstrucktural beam
kısmında àload
et ve projeye ekle.
·
Building padà doku atama .
·
Yeni level atıp ,building padi’i ekleyip
üzerine Wall çizmiş .(Temel yapma komutu)
·
Railing: Korkuluklardır. Onların malzemesini seçme de
yarar.
·
Objeyi seç àCopy to ClipboardàPaste seçeneğine gir àHer şeyi copy yapabilirsin.
Levellar arasında geçişi sağlar .
·
Hafriyat Hesabı à
Metraj ve Hakediş (Tablolama /
kazılacakdan)
·
Massing& Site Porperty Lineà
Alan seç, split surface diyoruz.Existing.
·
Alan Seç àGraded region de noktaları seç .
(düzeltilmiş alan belirlemek için yaptık). İzo yaptık onayla .
·
ViewàSchedulesàQuantitiesàBa (sayımsist.)
·
Surface
areaà tüm alan àprotected areaà kuşbakışı baktığım yer.
·
Fillà Dolduracağım toprak
·
Cutà Kaldıracağım toprak
·
Material Take Offà Materyal alan ve hacim hesabı çok önemlidir.
·
Massing Site àSite componentàLoadFamilyàSustainable design.( Vaziyet planı için family dosyaları)
·
Havuz
yapma àYeni bir tapo atıp ,place
point orta ve sonra material liquid water seç ve su öğesi yap.
10. Ders:
Celling Yapma àTavan altına asma tavan (Kablodan sakla)
Işık Koyma àLighting , Arch. İnterial / compound / load family .
Tefriş Koyma àİnsert , load
family .
Viewà Sağda tile windowà bir arada çalışmak için ekranlar
arası .
·
Families
sağda , ordan yüklediğin iç eşyaları seç.
·
Space
yön değiştirir.
·
Base Cabinet Filler à Sağda Familyà Mutfakta araları doldurma komutudur.
·
Upper Door CabinatàUpperlarà Yukarı konur .
·
Special
Equipmanlar görünüş kesitinden çıkınca gider.
Alan Hesabı à
·
Room yap, nokta koy. Sonra solda room tagger with
area type’ın ı seç.Bu şekilde area bulur .
·
ManageàProject UnitàAreaàBuradan değiştir area yazılarını .
·
Room SeperatoràAçık olan yerlerin alanını
hesaplamaya yarar , araya bir duvar atar .
·
Render Ayarları àShow rendering dialog tüm render
ayarlarının kontrol edildiği yerdir. sun and artificialà koyduğumuz ışıklar ve sun demek.
Daha iyi render alabilmek
için kapamak lazım duvarları ve üste ceiling koymak gerekir.
11.DERS:
·
Fazladan
aydınlatma istersen family ‘lerden studio light al ve koy . Görünmez hem de
fazlasıyla aydınlık verir.
·
Image àExposureàdeğerleriyle oynayarak ,
kontrastlarıyla ışıkları ayarlıyor.
·
SC àOrtasını buluyor .(merkezini)
·
ManageàAdditional Settingà Temporary dimension propertiesàfacesàDimensions ayarlarını ayarlar .
Nereden ölçü verdiğini ayarlar , ortadan değil face den verir .
·
SM àMiddle
·
ManageàSnapsà yeri
·
vvà Wall àsolidà Siyah (full)
.Bu komut duvarların
simsiyah olmasını, içinin teknik çizimde istendiği gibi siyaha boyanmasını
sağlar.
·
Wall Joint ( Modify ) àNext de birleşim yerini 2 duvar
arasını nasıl birleştireceğini söylüyor.
·
Duvarı
seç , noktaya tıkla , sağ tuş , disallow join , join’in çakışmalarını engeller.
·
ViewàCut Profile àBelli bir sıvayı ya da profilin
kesilmesini istersen kullanırsın. Cut profile de , uygulanılacak katmanı seç ,
oradan çizgi çiz nereye kadar gidilecek , ok yap , yönün baktığı yer kalıcak
yeri gösterir.
·
Annotate , Tag by Categoryà Kapı
Kimliği , leader kaldır.
Kapıya tıkla , solda mark ile isim
değiştir.
·
Window , edit type , type mark à AA de . Pencere
tipini değiştirir. İlk
tag by category dedin ama o kapı için bu pencere için.
![]() |
Mutfak Planı |
![]() |
Mutfak 3D |
![]() |
Kesit Mutfak |
![]() |
Yan Görünüş Mutfak |
![]() |
Render Mutfak |
12.DERS:
Kapı
Family Oluşturma :
·
Kapı
doğraması , kapı yapımı àFamilyà New àDoor Metric diyerek family oluşturmaya başla kapı
doğraması için.
·
CreateàOpeningsà Duvar kesiyor , açıklık yapıyor.
·
Opening seç àEdit Sketchà Kapıyı düzelt àOpening değiştir.Bununla opening
arasında değişiklik yapabilirsin.
·
Family types , family category and parameters.Bunu
kullan , birbiriyle formülleştir.
·
CreateàSweepàBir cismi bir doğrultuda başlatıp 3
boyutlu yapar .
·
ExtensionàYükseltme komutu.
Onunla kapının
görüntüsünü çiziyor.
·
Çizdikten
sonra material sistemi kontrolü seçip ,
sola aktar ( solda material çıktı ) .Etki etmiyor diğer blocklara bu materyal
değiştirme komutu.
![]() |
Doğrama Çizimi |
Kurs Bitirme Projesinde Yapılanlar:
![]() |
Plan |
![]() |
Duvar Yapımı |
![]() |
Değişik Çatı Yapımı |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder