28 Ekim 2015 Çarşamba

REVİT STAJI( 2.SINIF)


REVİT STAJI:

 

1.GÜN:

-Yeni bir sunum düzeneği açmak için architectural metric  seçilir.

-Project browser da bulunan ceiling plans asma tavan planlarıdır.

Legends: üst ve yan görünüşleri verir

Schedules:Hangi kapıdan kaç tane kullandın. Ne kadar sıva kullanıldı?

Sheets: çıktı alınan bölümdür

Families:Sisteme yüklü bütün families leri gösterir.

Groups: Masa, sandalye takımı.Grup oluşturduğun zaman burada görünür.

Revit Links: Başka yerlerden kopyalama yapınca buraya geliyor.

-view, user, interface properties: bir objeyi göremeyince buraya bakıcaz.

-Architecture,level,line:Normal çizgi atar.Pick lines offset dersin onun sayısını verirsin,çizgiye tıkla ve ne tarafa offset yapmak istediğini seç.Böylece oraya offset yapar.

-Level yazı düzeltme: Çizgiye tıkla noktalardan yazıyı çek.Numaraya tıkla 3m yi 6m yap level direk değişiyor.Çizgiye tıklayarak yazı değiştirilebiliyor.

-Units değiştirmek için:  Manage, project units,lenght,centimeters yap.Böylece çalıştığın units ayarını değiştirebilirsin.Rounding i 2 yap ki virgülden sonraki 2 basamağı daha alabilsin.Aynı zamanda trailing 0’s mutlaka işaretlenmeli.

-Project units kısmında: slope açıdır , currency ise oran.

-Level sadece easte tıkladığında açılır, bunun da nedeni yüksekliğin yalnızca görünüşte ve kesitte görünmesi ve çalışmasıdır.

-Architecture,wall,floor farkı: L çizersen floor olmaz ama wall oluşturur.Ancak onu dikdörtgen yapıp kaparsan bir floor olur.

-view,3d view: 3 boyutlu görünmeyi sağlar.Çizdiğini 3 boyutluya çevirir.Floor çizdiğinde solda çıkan menüde stiller ile stilini seçiyorsun. O stillerde hazır olanlar hoşuna gitmediyse edit diyerek ve dublicate ile yeni bir isim vererek, yeni floor tipini, malzemeni, kalınlığını seçip uygulayabiliyorsun.

-shift+sol rotate etmeye yarar 3 boyutlu görünüşte

-Architecture, floor ,slab edge: Profil atma komutudur.Solda yine aynı şekilde properties menüsü ile iç sıva, taşyünü vs. katman malzemelerini ve katmanlarını seçiyorsun.Boyuttan da boyur giriliyor.Buradaki komut ile de altındaki structural profilleri çiziyorsun.

-Wall: Duvar çizme komutunda ise height ile duvarın yüksekliğini, level kaça kadar yükseltmek istediğini belirtiyorsun.Bunda unconnected yaparsak,sayı kotunu south a geçip değiştirirken bu sistem kendini revize etmez.

-Kapı blocku eklediğimizde space tuşu ile yön değiştirilebilir.

-Altta visual style : wireframe, hidden line gibi stilleri seçmeye yarar.

-Alt menüde detail level, fine: Tüm duvar katmanını gösterir.Üstte thin lines aktif yaparsan kalınlıkların da çıkmasını sağlarsın.

-Door, load family: Bu family ekleme komutudur.Buradan kapı ile ilgili tüm familylere ulaşılabilir.

-Solda, underlay: Referans almak için önemli bir komuttur.Mesela 1. Kat planından yararlanarak 2. Planı çizmek istersen bu altına 1 ‘ in referansını oluşturur.

-Architecture, stairs: Üstten hangi merdiveni istediğini seçerek tasarımına merdiven ekleyebiliyorsun.

-Merdiven açıklığı açmak için 3 boyutluda merdivenin ulaşacağı üst döşeme seçiliyor.Oradan open sketch seçeneğine tıklanıyor.Orada floor tabanında bir tane daka kutu çizersen orası delik olarak açılıyor.Revitte önemli bir komuta göre ,bir kapalı kutunun içine bir kapalı kutu daha çizersen delik olarak açar.
 
 

 
 

2.DERS:
-Tab: Bu tuş ile bir duvarı seçerken diğer tüm duvarları seçmeye yarar.Yani mouse un olduğu yerler arasında geçiş sağlar.En çok kullanılan komutlardandır.
-Korkuluk,sketch pad: Benim oluşturduğum pathe göre korkuluk oluşturur.
-Modify,trim: Birleştirir ve uzatır aynı zamanda çizgileri.
-CTRL Z: geri alma komutudur.
-Align: Hizalama komutudur.Çizgiyi noktaya göre uzatır, hizalar.
-Roof Komutları: İlk roof komutu seçilir. Ardından overhang saçak mesafesine belirli bir değer verilir üstte çıkan menüden.Eğer kesitte çatımızın görünüşü görülmek istenirse 3 boyut tuşunun yanındaki section komutuna tıklanır, çatı planında kesit alınmak istenen yerin üzerine çizgi atılır.Ardından section seçeneğine 2 kere tıklanarak sectiona göz atılabilir.
-ZZ: zoom window demektir.
-ZE: Hepsini sayfaya sığdırır.
-Templata: Proje başlangıç dosyasıdır.İlk projeye başlandığında template new ve architectural seçilir.Böylece temiz bir sayfa açılır.
-Manage, location: Bu yaptığımız tasarımı gerçek yerine koyma komutudur.Böylece tasarımızın güneş alma açısına veya rüzgar yönlerine karar verilebilir.Haritada yer seçtikten sonra orjini taşıyorsun.Angle to true North, orjine basınca çıkıyor.Soldaki flor plan site tada orientationa true North dersen gerçek görüntüsü çıkar. Bundan sonra,sun settings,stil,location,date biz giricez.Saati giricez ve sun on diycez.
-Elevation: O kotun yüksekliği.Denize göre yüksekliği.Dağlık mı, ova mı.(rakim)
-Ref Plane: Referans verir.Aks çıktıda görünür bu görünmez.Sadece işlerimizi kolaylaştırmak için vardır.
-Belli bir çizgiye sağa sola belli bir miktarda hareket ettirmek istersek, hareket edecek elemana tıkla. Sonra aralarındaki sayıyı gir.Hareket ediyor ve seçtiğin eleman o miktarda uzaklaşıyor veya yakınlaşıyor.
-Yukarıda bulunan aligned dimension ölçü verilmesini sağlar.Ama geçicidir.Üzerine tıklayıp değiştirdiğinde değişebilir.
-Modify,pin: Kitliyor.Hareket edemiyor referans veya ölçü çizgilerin.
-Wall komutu: Location line duvarın içini, dışını seçiyor.Finish face exterior,interior space ilede değiştirebilirsin.
-Wall,modify: Sağda pick lines ile hazır çizgileri bile duvara dönüştürür.
-Yeni system family,wall,edit type ,dublicate,compound : yeni family ata bu komutla.Duvar katmanı eklediğin dışa bakıyorsa 14,içe bakıyorsa 25,iç duvar ikiside içe bakıyorsa 25 işaretle.
-Seçmek istediğin katmana edit type sonra tekrar edit diyerek,yeni katmanlar atma.Oradan da materyal kısmına girerek, kesitte veya görünüşte malzemenin nasıl görünüceğini seçebiliyorsun.
-Wall sweep: Profil çizer.Soldaki ofset from wall ofsetini ayarlar duvar ile arasındaki.
-Wall reveal: Bu ise profil boşluğu açar duvarlarda.
 
 
 
 
3.DERS:
PROFİL ÇİZME:
-          Family-profile-template. profil çizmesi için. metric profile hosted dosyasını aç.
-          Family typesdan family category ve parameters menüsü seç.
·         Ölçülendirme için ref plane önemli
·         Create, Family types, add parameter, depthismi ekle. Ölçüye tıkla, label, depth 300 de böylece isim numaraya bağlı olacak.
·         2  ölçüsüne tıkla, add parameter, reveal de ekleniyor.
·         Ctrl ile 2 ölçü aynı anda seçme.
·         Rfa family dosyalarıdır.
·         Rvt-proje, rte-ravit template.
 
COMPOZİT DUVAR ÇİZME:
 
·         İnsert-load family (projede) Family almak için. Wall sweep, ordan edit type, duplicate new wall sweep, ordan yeni family profil geldi.
·         Wall-generic 200 mm, edit type, duplicate isim ver-ortanın materyali seç, altta preview ve solunda section kısımlarına bakarak önizleme yapılır.
·         Split region kesti kesitimizi, modify düzeltti ölçü ile.
·         Mage region-malzemeleri birleştiriryor.
·         Assign layers- da yeni malzeme atama kestiğimiz bölgeye atıyor o malzemeyi sweep-profile ekler.
KOLON YAPMA:
 
-          Sağda griden aks oluşturma
·         Structural column-yapısal ,architectural column-duvar yapısına uyum sağlar.
·         Level-pick-level ekleme komutudur.
·         Structural Column-kolona tıklayıp, load family menüde istediğini seç istersen , at grid dersen gridin ortasına ekleniyor.
·         Join-Kolonla duvar arasında kalan bölgeyi kestik. Hangi malzeme varsa o malzemeyi, kolonun kestiği yerden kesiyor.
·         Architectural column-Direk duvara tutuyorsun, sıvası otomatikman dönüyor ve oraya alıyor otomatikman.
 

 
 
4.Ders:
Yeni pencere type oluşturma-windows, edit type, duplicate (yeni family oluşturma)
-          Tab-mouse’un ucundakini seçiyor, tıkla. Tıkladığında diğerleri arasında seçim yapmana yarar.
-          Seçtiğimiz eleman hareket eder hep.
-          Hangi eleman hareket edecekse onu seç, ölçü değiştirmede, sonra ölçü değiştir.
VİEWS:
View-elevation
Framing elevation-aks çizgilerine konuluyor.
Normal elevation-Dik görüyor yamuk duvarı bile
-Elevation oku-Far clip ofset- Ne kadar içeriyi görüceğini ayarlar.
Far clipping -ne varsa görünür (No clip dersen)
 
-          Büyük daire+kutucuk orada da görüntü oldu. Oka tıkla-isim ver soldan (view name den) (ok için geçerli)
Section-view-section ve seç oka tıkla yönünü değiştir.
-Sectiona tıkla- diktörgene tıkla, crop size ’ı değiştirebilirsin onu oynatıp.
- çerçeve-crop region-no dersen kare görünmez.
-Kesitte-split segment-biyerden kes onu başka yere götür.
Camera-  perspektif çizim için.
3d view-camera
For clip ofset- Arkada ağaçlar var, kalabalık, 10m de ordan ilerisini alma diyorsun.
Eye elevation- Senin kameranın yerden yüksekliğini değiştiriyor.
Target elevation- Baktığın yerin yüksekliğini değiştiriyor.
-3D views, sağ klik, rename, kamera ismini değiştir. sağ klik, show camera, yönü değiştir.
Duplicate views:
Bir 1/20 bir 1/50 istersem aynı planı bastırmak için bunu kullanırım.
Sağ klik-duplicate view-yeni plan geldi.
Visibility/Graphics Tuşu-istemediklerinin görünmesini engelle (VV)
Walls-çizgi kalınlıkları seç.
Manage-Additional settings-lineweight ayarlarına bakar.
Altta-reveal hidden elements: sakladıkların görünmeye başlar.
Üstte-close hidden Windows- tüm pencereleri aynı anda kapatır.
View-the Windows-istediğin pencerelerin aynı anda açılmasını sağlar.
 
VİEWLERİ KAĞITLARA ATMA
Sheets, sağ kilit, new’a tıkla.Böylece planları koymak için yeni bir sayfa açılır.
-Antet çizimi-family-new demek lazım.
-create,fill region,diktörgen yap,boya
-insert-image resim al.
-Create-label-sayfa no,isim ekleme
-Crop region,crop view altta bulunur ve kullanılır.Tüm bunlar ile bir çıktı paftası hazırlanabilir.(family’si)
 
 
5. DERS:
Floor katmanları yapma:
-Manage-additional settings-fill pattern-new dersen çizgi açısı falan ayarlayabilirsin.
Çatı Yapma:
-Roof By Extrusion: Manage-yan görünüşte çalışır.
Duvarların hepsini seçip attach top/base yaparsan tüm duvarlar çatıya monte ediliyor.
Bu komut eğimi yandan görünen,profili yandan görünen çatılar için kullanılır.
-Roof By Face: Massing&site bölümünde in place mass de.Place mass ile family seçerek içine load yap.Bu herhangi bir prizmatik cisim konmasını sağlar.
Model By Face: Mass sistemini binaya convert eder.Ya çatı ya da duvarı convert eder.
Roof By Face: Yüzeyleri seçip, çatı oluşmasını sağlıyor.Burada önemli nokta picked faces locationda, at bottomu seçmek.
 
Roof By Foodprint:
-          Overhang: Saçak mesafesi demektir . Slop define aktifken açı girersin tüm planlarda. à çatıya tıkla , edit , çizgiye tıkla , overhang’i kaldır , o zaman farklı birleşir çatı.
-          Solda àView Range
-          Modifyàjoin/unjoin roofà 2 çatıyı birleştirir.
 
Roof By Extrusion

Roof By Face



Roof By Foodprint
 
 
 
 
6.Ders
     -  ManageàSnaps orta nokta seç.
     - Roof by Foodpointàbase ofset from base 1.20 yazarsan , o kadar sonra                         eğimlenmeye başlar.
      -  DormeràGüvercinlikler , çatı odası açma , çatıda bir çatı odası , açıklık açar .
      - ModifyàAlign 2 çizgi seç , ikisine align de ve kilit de . 2 çizgiyi hizalar , sonra ölçülerini değiştir aynı anda gelir.Aynı anda hareket ederler.
-          Attach top / baseàbase çatıyı alttan siliyor verdiğin oran kadar.
-          OpeningàDormer komutu . İlk olarak çatıyı seç , sonra açıklığın çatısını ve duvarlarını seç onları içer çevir. İçte bir aydınlık boşluğu oluşturur.
 
-          Windows àload familyà Windows dedik. buradan cam yükleyip , çatının ön ucuna  koyduk .
Roof System Elements :
-          Roof + soffità duvar ile saçağın arasını kapar.
-          Roofàfasciaà Duvarı ön kalkan
-          Roof soffitàDuvar ile saçağın üstünü kapar
-          Roof fasciaà3D ‘den profil seçip, çatının üstünü seçip, sacia de.
-          Roof GutteràSu uzaklaştırma yapar.
 
·        Skylight , insert , search , çatı ışıkları eklemeye yarar.
Windows àloadfamilyàskylightà çatının orayı seç
 
Dormer Çizimi

Çatı Açıklıkları

Çatı Çizimi plan
 
 
 
 
7.Ders:
Autocad planı à insert etme à insert àimport CAD ( current + view only ) demek lazım insert yaparken herhangi bir autocad dosyasını.
Bu sadece aktif olanın içine alır.
UnitsàAutocad’de units metrede ve o metre çizmiş ise o zaman auto-detect , cm çizmişse cm gir . ( unit uyuşmuyorsa ).Bu bir şey atarken autocadden çok önemli bir noktadır.
Massing& Site àTopasurfaceàPlacepoint:
Topografyanın autocad’den burada yüklenmesini sağlar. Place pointte , her noktaya tıkla. Sendede izohipslere noktalar at birsürü,onlara tıkla place pointte tek tek ve yüksekliğini gir. 1 m ve cm çalışıyorsa cm halinde yukarı girerek noktalara tıkla .
·        Current view only iptal et , yükseltilmiş autocad alırken * create from importàtopography. checknone , contour layerini seç okay.
·        Simplify surfaceàNokta sayısını azaltır.
·        Change materialàseç , material ekle appearance kısmı ile.
·        Massing& site / BuildingPathàBinayı yerleştireceğimiz düzleştirmeyi yapar. Soldan  kalınlık ver ve malzeme seç.
 
8.Ders:
Panel Sistemler à
InsertàSearchà Masa (obje indirme). İndir sonra loaddan kısmından bu objeyi alıp kullan.
 
*Split FaceàTopografyayı kesen (binayı yerleştirmek için kare açan).
*Split Surface ile topografyayı kestik. Teke ayrılan  kesince extra point veriyor, içteki noktaları seçip çizdiğin sıfır yaptık.
*SubregionàTopografyada farklı materyal eklemek.Yol falan çiziyorsun ilk sonra yüzeyi seç .Böylece farklı malzeme atabilirsin topografyaya.
* Massing& Site àPlace Point à Attığın topografyanın üzerinden geç .ilk sıfır yaz , sıfır izohipsini seç . noktalarda 2 m yaz ikinci izohipsten geç .
* BuildingPadà Belli bir şey çizip malzeme ekleme.
* LabelcountersàÇizgi ile ölçünün kesiştiği yerlerin yüksekliklerini gösterir yazar.
* Family , newàconceptual massàmass çizme ( kendi kütleni yaratma )
* Profilli duvar àWall da curtain Wall .(solda) (Pencere) ve diğerleri profilli yapar .Bu komut profilli pencere doğraması çizimi yapılmasını sağlar.
* Curtain wallda hiçbirşey yok.  ( tek cam )
Exterior glazingà kesilmiş cam (kısımlı)
 Storefrontàspacing bu profilli cam.
* Alt paneli seç à sil àglassı seç edit type  load de, curtain doorları seç, camlı panele kapı yapmış oluruz.
Wall Profile Çizimi
 
 
 
 
 

 
Topografyalara ağaç ekleme

9. Ders:
-yuvarlak kolonu döşemeye oturtma à sec+ enter ile taşıyıp koyduk.
-Joinà switch Join order ( önemli )
Join ile ilgili kesitteki hatayı düzeltir.
·        Foundation àheight to zeminden başlamayı sağlayan komut kolonun.
·        Panel duvar ekledik à kolona sc+enter yaptık.Böylece kolonu da yerleştirdik.
·        Kiriş àstrucktural beam kısmında àload et ve projeye ekle.
·        Building padà doku atama .
·        Yeni level atıp ,building padi’i ekleyip üzerine Wall çizmiş .(Temel yapma komutu)
·        Railing: Korkuluklardır. Onların malzemesini seçme de yarar.
·        Objeyi seç àCopy to ClipboardàPaste seçeneğine gir àHer şeyi copy yapabilirsin. Levellar arasında geçişi sağlar .
·        Hafriyat Hesabı à Metraj ve Hakediş  (Tablolama / kazılacakdan)
·        Massing& Site Porperty Lineà Alan seç, split surface diyoruz.Existing.
·        Alan Seç àGraded region de noktaları seç . (düzeltilmiş alan belirlemek için yaptık). İzo yaptık onayla .
·        ViewàSchedulesàQuantitiesàBa (sayımsist.)
·        Surface areaà tüm alan àprotected areaà kuşbakışı baktığım yer.
·        Fillà Dolduracağım toprak
·        Cutà Kaldıracağım toprak
·        Material Take Offà Materyal alan ve hacim hesabı çok önemlidir.
·        Massing Site àSite componentàLoadFamilyàSustainable design.( Vaziyet planı için family dosyaları)
·        Havuz yapma àYeni bir tapo atıp ,place point orta ve sonra material liquid water seç ve su öğesi yap.
 
 

 

10. Ders:
Celling Yapma àTavan altına asma tavan (Kablodan sakla)
Işık Koyma àLighting , Arch. İnterial / compound / load family .
 
Tefriş Koyma àİnsert ,  load family .
Viewà Sağda tile windowà bir arada çalışmak için ekranlar arası .
·        Families sağda , ordan yüklediğin iç eşyaları seç.
·        Space yön değiştirir.
·        Base Cabinet Filler à Sağda Familyà Mutfakta araları doldurma komutudur.
·        Upper Door CabinatàUpperlarà Yukarı konur .
·        Special Equipmanlar görünüş kesitinden çıkınca gider.
Alan Hesabı à
·        Room yap, nokta koy. Sonra solda room tagger with area type’ın ı seç.Bu şekilde area bulur .
·        ManageàProject UnitàAreaàBuradan değiştir area yazılarını .
·        Room SeperatoràAçık olan yerlerin alanını hesaplamaya yarar , araya bir duvar atar .
·        Render Ayarları àShow rendering dialog tüm render ayarlarının kontrol edildiği yerdir. sun and artificialà koyduğumuz ışıklar ve sun demek.
Daha iyi render alabilmek için kapamak lazım duvarları ve üste ceiling koymak gerekir.
 
 
11.DERS:
·        Fazladan aydınlatma istersen family ‘lerden studio light al ve koy . Görünmez hem de fazlasıyla aydınlık verir.
·        Image àExposureàdeğerleriyle oynayarak , kontrastlarıyla ışıkları ayarlıyor.
·        SC àOrtasını buluyor .(merkezini)
·        ManageàAdditional Settingà Temporary dimension propertiesàfacesàDimensions ayarlarını ayarlar . Nereden ölçü verdiğini ayarlar , ortadan değil face den verir .
·        SM àMiddle
·        ManageàSnapsà yeri
·        vvà Wall àsolidà Siyah (full) .Bu komut duvarların simsiyah olmasını, içinin teknik çizimde istendiği gibi siyaha boyanmasını sağlar.
·        Wall Joint ( Modify ) àNext de birleşim yerini 2 duvar arasını nasıl birleştireceğini söylüyor.
·        Duvarı seç , noktaya tıkla , sağ tuş , disallow join , join’in çakışmalarını engeller.
·        ViewàCut Profile àBelli bir sıvayı ya da profilin kesilmesini istersen kullanırsın. Cut profile de , uygulanılacak katmanı seç , oradan çizgi çiz nereye kadar gidilecek , ok yap , yönün baktığı yer kalıcak yeri gösterir.
·        Annotate , Tag by Categoryà Kapı Kimliği , leader kaldır. Kapıya tıkla , solda mark ile isim değiştir.
·        Window , edit type , type mark à AA de . Pencere tipini değiştirir. İlk tag by category dedin ama o kapı için bu pencere için.

Mutfak Planı
Mutfak 3D
Kesit Mutfak
Yan Görünüş Mutfak
 

Render Mutfak
 
 
 
 
12.DERS:
Kapı Family Oluşturma :
·        Kapı doğraması , kapı yapımı àFamilyà New àDoor Metric diyerek family oluşturmaya başla kapı doğraması için.
·        CreateàOpeningsà Duvar kesiyor , açıklık yapıyor.
·        Opening seç àEdit Sketchà Kapıyı düzelt àOpening değiştir.Bununla opening arasında değişiklik yapabilirsin.
·        Family types , family category and parameters.Bunu kullan , birbiriyle formülleştir.
·        CreateàSweepàBir cismi bir doğrultuda başlatıp 3 boyutlu yapar .

·        ExtensionàYükseltme komutu.
     Onunla kapının görüntüsünü çiziyor.
·        Çizdikten sonra  material sistemi kontrolü seçip , sola aktar ( solda material çıktı ) .Etki etmiyor diğer blocklara bu materyal değiştirme komutu.

Doğrama Çizimi


 
 
 
Kurs Bitirme Projesinde Yapılanlar:
Plan

Duvar Yapımı


Değişik Çatı Yapımı

 
 
 
 
 


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder