28 Ekim 2015 Çarşamba

QUASAR ŞANTİYE STAJI/2.SINIF



                                    ŞANTİYE STAJI/QUASAR ŞANTİYESİ

Viatrans genel özellikler:

-Genel yapısıyla viatrans bir küçük giriş pavyonu,tabanları ortak olan 2 gökdelen ve onun önünde bir likör fabrikasının restorasyonundan oluşur.İkiz kulelerden biri konut diğeri ise oteldir.

-Son dönemde kamu mülkiyetinde bulunan arazilerin bir bölümü,içlerindeki yapıların işlevlerini yitirmiş olmaları ve bu alanaların kentin merkezinde olması sebebiyle çok önemli özel kuruluşlara satıldı.Alisamiyen stadyumu,ve mecidiyeköy likör fabrikası bunlardan biri.

-Alan istanbulun en gözde yerlerinde bulunmaktadır.Yakın trafik arterleri(E-5 çevreyolu,anadolu bağlantısı ve büyükdere caddesi)

Toplu taşıma(metrohattı,şişli mecidiyeköy durağı)

-Likör fabrikası ise bir restorasyon projesi olarak ortaya çıktı.(röleve)

Genel malzeme bilgileri:

Giriş pavyonu malzemeleri:

Duvar: Betonarme duvar,değişken,dış cephe duvarlarında kullanılır.iç duvarlarda tuğla 27 cm ve tuğla 9 cm kullanılır.Duvar bitirmede: dış cephe duvarlarının dış yüzeylerinde,dış cephe boyası,betonarme duvar üzeri dış ince sıva(1cm)+dış cephe boyası. İç duvarlar:tuğla iç kaba sıva(1cm)+iç ince sıva(1cm)+iç yüzey boyası. ıslak hacim duvarları: iç yüzey sıva+boya

Zemin: sergi alanlari: karo mozaik

Giriş sert zeminler:suni taş kaplama

Teras:karo mozaik

2.kat sergi alanları:karo mozaik

Süpürgelik:

Islak hacim:karo mozaik

Teras:karo mozaik

Bodrum kat:prekast dökme mozaik

Tavan:

Islak hacimler:alçıpan asma tavan

Islak hacimler hariç tüm mahaller:tavan sıvası+yavan boyası

Korkuluk ve küpeşte:

Teraslar: demir boru profil

Staja önemli bir iş güvenliği eğitimi alarak başladık. Alanda mutlaka takılması gerekenlerin kafaya bir şey düşmesine karşı baret,ellere bir şey batmasın diye eldiven, her alandan görülebilelim diye yelek ve ayağa çivi vb madde batması nedeniyle özel altı çelik ayakkabı.
 
 
1.gün:
GİRİŞ PAVYONU:
-Kompaktör ile toprağı sıkıştırıp düzleştiriyolar. Böylece hem içeride boşluk kalması engelleniyor hem de gelecek yüklere karşı dayanıklı olması sağlanıyor.Normalde bazı zeminin dayanıksız olduğu yerlerde,çökme olmaması için en iyi yük deneyleri yapılıyor.Yük koyulduğunda bir tahribat olup olmamasına bakılıyor.; ancak bu binada zemin çakıl taş olduğu için dayanıklı, herhangi bir çökme deneyine gerek yok.
 
 
 
-Normal kazılarda büyük cihazlar kullanılıyor kazılmak istenilen alanlar için; ancak yağmur suyunu toplamak için yapılan küçük kuyuda ise elle kazılıyor, doğaya herhangi bir tahribat vermemesi için.İnce bir iş ve küçük bir alan olduğu için.
-Diğer bir şey ise kotların doğru olup olmadığını anlamak için lazer ölçme cihazı vardır. Bu araç 2 parçadan oluşuyor.İlk kürek gibi altyapısını ölçmek istediğin kota koyuyorsun ve diğer lazer cihazıyla da ona ışık yollayarak hangi kota olduğunu,kazdığın yerin doğru olup olmadığını öğreniyorsun.Böylece kotlarda kayma kesinlikle meydana gelmiyor.
 
 
2.gün:
GİRİŞ PAVYONU:
-Bugün bodrum olduğundan temeldeki yağmur suyunu toplamak için bir kuyu açıldı.Bu küçük kutuda borular bulunmaktadır.Yağmur su boruları,bodrumun daha üstünde kaldığı için buradaki pompalar onu alarak yağmur suyunu oraya atıyor ve suyun birikmesini engelliyor.Daha sonra grobeton dökümü için alta bir membran örtü serildi.Bu örtü grobetonun,betonun içindeki bileşenlerden suyun geçip kaybolmasını önlüyor.Bu örtü üzerine tij demirleri konuldu.Bu tijler onun daha sağlam kalmasını ve basınç yüküne karşı da dengeli olmasını sağladı.Bunun üzerine de beton dökülecek ve bu bir radye temel olacak.
 

 
GÖKDELEN-KONUT:
-Normal konut dairelerinde 60 da 1 profil atılıp onların arasına alçıpan dolduruluyor.Normal mutfak,tuvalet gibi alanlarda ise 40 da 1 yada daha sık atılabiliyor.Alçıpan atımında önemli olan; cam veya kapı gibi boşluklardan önce  alçıpanın bitmesi gerektiği.(çatlama vesaire olmaması için).2 birleşim noktasına alçıpan bandı ve ortaya da sıva atılmalı.Alçıpan çeşitleri mavi beyaz ve pembedir.Beyaz alçıpan kuru mekanlarda,mavi ıslak hacimde, pembe ise yanma riski olan yerlerde kullanılır.Yanmaz özelliktedir.

 
-Kapı boşluğundan sonra araya taşyünü veya herhangi bir yalıtım konuluyor.Sürgülü kapı ise araya konulan demir çıkartılıyor ve sürgülü kapının onun içine girmesi sağlanıyor.
 
 

 
-Tavanda havalandırma boşlukları oluyor bazı home-officelerde. Bunun içinden geçen çeşitli borular yazın bu alanın soğutulmasını ,kışın ise ısıtılmasını sağlıyor. Böylece havalandırma sorunu da çözülüyor.

 
-Sahanlık güvenliği için sarı ızgara demir konuluyor. İstenildiği zaman çıkıp tekrar yerleştirilebilen çok pratik bir güvenlik önlemi sağlıyor.
 
 
-Banyolarda veya mutfak gibi ıslak hacimlerde asma tavan yapılıyor,bunun sebebi tesisatı ve tüm kabloları saklayabilme yetkisi.Banyo ,tuvalet gibi yerleri önceden belirliyorlar ve onların kablolarını açıkta bırakıyorlar.
 
GİRİŞ PAVYONU:
-Tüm kotlar belli oldu.Artık her bir kot alanı kompaktör ile sıkıştırıldı.3 ana kot var.Bodrum katı,sonra yan yana 2 kot,aradaki yol kotu ve üstteki teras.
 
 
 
-Bodrum kat üzerine dökülecek beton için beton kalıpları konuldu;ancak henüz beton dökülmedi çünkü arasına yalıtım katmanları gelecek.

 
 
-Topraklama için tüm kotlarda metal bir şerit dolaştırılıyor.Elektrik dolu olduğundan bu şerit tüm elektrik yüklerini alıyor.Bir kısmı temelin içinde kalıyor.Küçük binalarda bu şeritlerin hepsi tek bir yerde birleşip,demir çubuk toprağın 15-20 cm altına çakılıyor.Bu çakılan demir,hepsinin elektrik yüklerini alıp toprağa aktarıyor.Her birinin arasında da bunları birleştiren metal parçalar var.
 
 
 
 
3.GÜN:
-Bugün bodrum katından başka diğer yol ve 2 üst binaya da çakıllar konulup sıkıştırma yapıldı.Daha sonra ise üzerlerine aynı şekilde membran serildi ve grobeton dökmek için hazır hale getirildi.
 

 
-Fazla suyu toplamak için yapılan kuyunun yerinin yanlış yapıldığı anlaşıldığı için çıkarıldı ve 5,10 cm daha sağa kaydırıldı.
-Grobeton bir üst katta olan binalardan birine de döküldü.

 
 
-Bodrum katına ise beyaz naylondan bir yalıtım katmanı eklendi.Su kuyusunun bir kısmına da grobeton döküldü.Diğer tüm kotlara da membran serimi tamamlandı ve üzerlerine grobeton döküldü.


 
4.GÜN:
-Kuyunun su yalıtım membranı da kuyu içine serildi.Bu membran özel bir membran.Normalde delik olduğu zaman su ordan girip oradan başka yerlere ulaşıyordu.Bu membranda ise herhangi bir delik olduğunda bu sorun olmuyor;çünkü betonun içindekilerle kimyasala giriyor ve delik olsa da başka yerlere gitmesini engelliyor.Hemen her sorunda çözülebilir bir sistem sağlıyor.
-Diğer yerlere dökülen grobetonlar da kurudu.
 
 
 
 
 
 
GÖKDELEN-OTEL:
-gazbetonun üzerine sıvadan önce serpme denilen sıvamsı bir şey koyuluyor.Bu sıvanın ömrünü uzatıyor.
 
 
 
-Ano ise;üzerine bir demir parçası konuluyor ve o demir onun hizasını sağlıyor.O hizaya kadar sıva dökülüyor.Sonra bunlar çıkartılıyor ve arası dolduruluyor.
 
 
-Boruların bazılarına terlemesin diye(sıcak-soğuk su boruları) bir kaplama takılıyor.Çatlamasını engelliyor.
 
 
-Tuvalet,mutfak gibi ıslak hacim ve yangın dolaplarının koyulacağı yerlerde alçıpanı tutan kırmızı kutu profiller kullanılıyor.Bunlar normal odalarda kullanılanlardan daha sağlam.Diğer yerlerde alçıpanı tutan c profiller kullanılıyor.

 
-Bazı konutların aralarında vodafone, avea baz istasyonları bulunuyor ve bunlar internet ihtiyacını karşılıyor.
-2 kat alçıpandan önce c profillerin arasına yalıtım katmanı olan izocam koyuluyor.İzocamların sıklıkları takıldığı yerden yere değişiyor.Bunlar da oraya izopinler ile sabitleniyor.
 
-Bazı tavanlarda sismikler var. Sismikler deprem sırasında boruları tutuyor ve onların düşmesini engelliyor.
-Otoparklarda tavandaki ince kırmızı borular yangın boruları.Dikey gelenler de pis-temiz su boruları.
 
 
 
5.GÜN:
-Bugün bodrum katta dökülen grobetonun üzerindeki su yalıtım katmanından sonra donatılardan bir ızgara yapmaya başladılar.Bu ızgara betonun betonarmeye dönüşmesini ve sağlamlaşmasını sağlıyor.Donatılardan yataylar çiftli yapılıyor bunun nedeni burulmaya karşı bir önlem almak.Bunun olmasını engellemek için de bu kirişler konuluyor.Bu hem çekmeye hem de basınca karşı dayanıklı olmasını sağlıyor(her türlü yüke karşı).Bu yapılan şey bodrum katının temelini oluşturuyor.Tümüne beton döküleceği için temelin radye temel olduğunu anlıyoruz.
 


Radye temelin kirişleri(4 çevre)

Kolon filizleri için bırakılan yerler

 
-Ana köşelere bırakılan kolon filizleri arasına da perde duvar örülmeye başlandı. Bodrum katta perde duvar örülmesinin sebebi depreme son derece dayanıklı ve çökme ihtimalinin çok düşük olması. Aynı zamanda bir özelliği de perde duvarın kendi ağırlığını taşıyabilmesi ve aynı zamanda zemin için bir kolon görevi üstlenmesidir. Perde duvarlar genelde merdiven veya asansör boşlukları çevresine de örülür;çünkü bu tür boşluklar yapının zayıflığıdır.
 
 

 
-Topraklamanın bir kısmı temelde bırakılıyor, bir kısmı da betonarmenin üstüne konuluyor.
-Zeminde bir baca boşluğu bırakıldı.
-Bodrum katın merdiveni için bir merdiven donatısı kuruldu. Normalde bodrum katından yukarı çıkan tam bir merdiven var. Dolayısıyla herhangi bir su geldiğinde oradan birikiyor; ancak o kuyu tarafından suyun fazlası emiliyor ve yok ediliyor.

 
GÖKDELEN-OTEL:
-Tavanda geçen ince kırmızı borular otoparklarda yangın boruları. Dikey geçenler ise gider, pis su boruları. Gri genişler ise elektrik tavaları. Bunların içinde bazı kablolar gizleniyor.
-Betonarme kolonların köşeleri bilerek kesiliyor ve o çıkıntının üçgen şeklinde kalması sağlanıyor. Bunun sebebi kırılmasını engellemek. Bunun içinde pah çıtası denilen bir alet kullanılıyor. Bu uçlarını kırpmaya yarıyor kolonların.
pah çıtası
 
 
 
-Bazı yerlerde duvara özel bir çimento esaslı sıva atılıyor.


çimento esaslı sıva
 
 
-Özel kendinden dağılan şap kullanımı
-Otoparkta direk betonarme duvar üzerine sıva koyulmadan özel bir boya deneniyor . Betonarme üzerindeki renk farklılıklarını giderip hepsini aynı göstermesi için.
-Kapı kasa –kanadı ve menteşeleri 2 parçadan oluşturuluyor. Bunlar birleştiriliyor yerinde ve kapıyı oluşturuyor.
 
 
 
 
 
 

6.GÜN:
-Bugün bodrum kata yerleştirilmiş tij demirlerinin üzerine beton döküldü.(Radye temel)
-Aralara da doldurma yapıldı, aynı şekilde grobeton döküldü ve eğim ve kotlar net olarak oluşturuldu.
 


 
OTEL:
-Geopanel duvarlar yüzme havuzu yapımında kullanılıyor. Bunların dikey tijleri olduğu için beton döküldükten sonra içeride kalan tijler çıkartılıyor; ancak tij izleri kalıyor duvarların üzerinde.
 
 
 
 
 
7.GÜN:
LİKÖR FABRİKASI-KABA İNŞAAT:
-Nervürlü döşeme :ilk önce tahtadan kirişler yapılıyor.Üzerine nervürlü döşeme kalıbı  koyuluyor,onun üzerine de tijlerden sonra beton dökülüyor.En son kalıplar çıkarılıyor.Geçici koyulan tahtalarda çıkarılıyor.
 

-Kırma çatının su uzaklaştırma noktası noktasal. Beşik çatı da onu kenarlarda topluyor sonra da noktasal elemanlarla onları topluyor.
 
 
-Rabis beton kesme noktalarında yapılır.Sonuçta içindeki demirler devam ediyor.Rabis de  beton taşmasın sınırını bilsin diye kesimin yerini belirler.
 
 
-İlk döşeme yapımı başlangıcında alta tahtadan kirişler koyuluyor geçici döşemeyi tutsun diye.Üzerine bir plywood koyuluyor geçici aynı şekilde.Sonra beton kalıpları tijleri hazırlanıp beton dökülüyor ve döşeme elde ediliyor.Sarı uzun çelik çubuklarla da döşemeler tutturuluyor.Beton çökme yapmasın ve mukavemetini bulsun diye belli bir zamana ihtiyacı var.Bunun için de bu çubuklar kullanılıyor.
 


beton tam kuruyana kadar döşeme tutucular
 
-Burada silindir kolon yapılıyor.Silindir şeklinde bir kolon filizi kuruluyor,etrafı kalıp demirleriyle çevriliyor.Sonrada beton dökülüyor ve kalıplar açılıyor.


 
Filizler de açıkta bırakılıyor ki kolon devam edecek çünkü döşemeden sonra.
-Çatı uygulamasında ilk üst döşemeyi yapıyorlar, ardından eğimli bir kalıp yapıp üzerine beton döküyorlar.Bu şekilde beşik çatı oluşuyor.
 
çatı döşemesi
 
 
-Merdiven imalatında kendi kendini taşıyan, sadece  alt döşemeye tutunan beton kalıp yapılıyor ve uygulanıyor.
 
 
-Sadece duvar örülmüş yerlere sıva atılıyor.2 betonarme kolon arasına gazbeton örülüyor ,ancak kolon kısımlarına sıva atılmıyor.
 
 
 
-Nervürlü döşeme arasındaki kirişlere kaba inşaatta yastık kirişi deniliyor.
-Binayı depreme karşı bir önlem olarak belli bir metrekareden sonra ayrılmasına dilatasyon denir.Boydan boya geçen bir çizgi meydana getirir ve o arası boştur.Bu binanın deprem esnasında yıkılmasına karşı bir önlemdir.Üzerine de sadece bir saç gelerek kapanır.

-Giydirme cephe olan yerlerde,hazır beyaz doğramalar yerleştiriliyor,üzerine gelen ince camlar direk geçme sistemle takılıyor.Bazıları ise parça parça dışarıda üretilip,montajı direk orada yapılıyor.
Yalaska: Kolonun dik hale getirilmesini sağlar
Sujeti: Dökülen beton kuruduktan sonra üzerine tekrar kolon gelecekse ya da beton dökülecekse betonun pürüzlü hale getirilmesini sağlar. Bu sayede üzerine dökülen betonu tutar ,aynı zamanda da filizleri temizler.
-Kalıptan çıkan kolonların hemen ölmesini istemediğimiz için yağ gibi bir kür sürülür.Bu ısıyı hapsetmesini sağlar.Döşemede ise su dökülür 1 1,5 gün ıslak kalır.
-izolasyona zarar vermesin diye zemin perde duvarda kelebek paspayı elemanı konulur.
 
 
GİRİŞ PAVYONU:
-Kalıplar çıkartılıyor,betonlar ortaya çıkıyor.
-Perde filizleri
-Tekrar ölçüler alınıyor ve kotlar kontrol ediliyor.
 
8.GÜN:
GİRİŞ PAVYONU:
-Bugün kolonlar uzatılıyor. Perde duvarların yüksekliği bodrum kat yüksekliğine getiriliyor.Diğer grobeton dökülen yerlere henüz bir demir veya beton dökülemiyor;çünkü bodrum kat bitmeden onlara herhangi bir müdahale yapılamaz.
-Kolon filizleri dışarıda hazırlanıp ,örülüp ,montajlanıyor.
-Perde duvarları bitirip beton döktükten sonra toprakları koyup sıkıştırma yapacaklar.Diğerlerinde grobetona başlarken bunlarda döşemeye başlayacaklar.
 
LİKÖR FABRİKASI:
-Temele 78 metreküp beton dökülüyor. Kullanılan beton cinsi de C50.
-Betonda statik hesaplar,riskler ve hata payları düşünülerek fazladan büyük katsayıyla çarpılıyor.Bu değerle onları kamufle ediyorlar.
-Kaba inşaatta temelden gelen kolon demirlerine filiz denir. Sonra ona yerleştirilenlere de donatı denir.
-Yatayda koyulan tij demirlerine etriye, diğerlerine ise mason demiri denilir.
 
 
9.GÜN:
GİRİŞ PAVYONU:
-Bugün iskele kurulacak dolayısıyla iskele kurumu hazırlıkları yapılıyor.(Döşemeyi ve kolonları taşıyan iskele)
-Bugün perde duvarların kalıpları takıldı. Bunlar tam ölçülerine göre parçalar halinde geldi.Her bir perde duvara koyuldu ve birbirlerine çeliklerle tutturuldu.Kalıbın içi düz; ancak dışı girintili çıkıntılı.Bunun sebebi mukavemetini arttırıp sağlamlaştırmak.
 
 
 

-Çapraz şekilde çelik çubuklar dikiliyor ki kalıbın devrilmesini engelliyorlar.

 
10.GÜN:
GİRİŞ PAVYONU:
-Perde duvar etrafında, hem dışarıda hem içeride kalıplar olmasına trio kalıp sistemi denir.
-Kolondaki yataylara etriye denir.U şeklinde dönenlere çiroz deniliyor.Onun bir kısmı 45 lik bir kısmı ise düz.Böylece takılıyor ve kolonları ve kalıp demirlerini tutuyor.
-Ön ve arka kalıplar yerleştirildi. Yıkılmaması için tüm çapraz demir strüktürler konuldu.Aralarına da 2 kalıbı tutan uzun demirler konuldu.
 
-Perde duvarlarda boşluk olursa rabis konuluyor. Rabisler sonradan dökülecek kirişlerin yerini kapatıyor.Beton böylece oraya girmiyor ve sınır oluşturuyor.Böylece daha sonra donatıyı oraya bağlayabilirsin,sonra kirişi de donatıya bağlarsın.
-Kalıp yağlanıyor.Çelik bir iskelet ve sunta bir yüzeyi var kalıbın.
-Bodrumun perde duvarı bugün tamamen bitecek. Diğer döşemeye de beton döküleceği için kalıp yüzeyleri hazırlanmaya başladı.
 
GÖKDELEN:
-Gökdelenlerin banyolarında, döşeme üzerine özel bir sıvı koyup ıslak şekilde bekletiyorlar. Bu şekilde bazı deneyler yapıyorlar ve döşemenin suya olan direncini, herhangi bir patlak olup olmamasına bakıp öyle devam ediyorlar.
 
 
 
11.GÜN:
OTEL:
-Örme duvarda 50 cm’de 1 bir mesafe tutucu konuluyor.Bu da duvarın yangında patlamasını engelliyor.

-Kırmızı profil-lavabonun rahat oturmasını sağlıyor.
 
 
-Taban üzerine mantar kauçuk,üzerine pembe ısı yalıtım,üzerine yüzer şap konuluyor.Yüzer şapın kullanılma nedeni suya dayanıklı olması.Ses yalıtımı ise kenarlara da dönüyor.(2,3 cm daha dönmesi lazım)
 

-Gider borusunun üzeri,file(ısı yalıtım),ısı yalıtım sıvısı en son kesiliyor.Bunun üzerine süzgeç geliyor ve delik kapanıyor.

-Duşlarda 2 tane suyun gitme durumu vardır.Suyuna ve sokrasına.Suyuna banyonun uzun kenarından uzun kenarına doğrudur.(Boyuna).Sokrasına ise kısa kenardan kısa kenara doğrudur ve böyle eğimlerde mutlaka su yalıtım kullanılması gerekir.
-Gökdelenlerin dış kaplamasının ayna olmasının sebebi önündeki likör fabrikasını vurgulaması.
-En üst kattaki pencereler arasına saç konuluyor. Onun arasına da taşyünü. Döşemelerde ise taşyünü kullanılmasının sebebi taşyününün yangının üstten alta gitmesini engellemesi.(ısı yalıtım+ses yalıtımı+yangına dayanıklılık)
-dış cephede egzoz kanalları çıkış delikleri var.(menfez)
asansör kabloları için asansörün bittiği yer

güneş koruyuculu dış kaplama camları

döşemeye tutturulan doğrama örneği
 

 
 
 
GİRİŞ PAVYONU:
-Giriş pavyonunda sol kısmın da temeli hazır olduğundan dolayı üzerine beyaz su yalıtım örtüsü konuldu ve beton dökülerek temeli hazır hale getirildi.
 


 
12.GÜN:
GİRİŞ PAVYONU:
-Bugün kalıplar tamamen döküldü ve betonarme perde duvarlar ortaya çıktı. Ardından temizleme yapılmaya başlandı.
-Daha sonra ahşap sahte kirişler konuldu döşeme için.Üzerine plywoodlar konuldu. Plywood’un üzerine demir çubuklar koyulacak( ızgara filizler).Perde duvarın filizleri biraz yüksek bırakıldı; bundan sonra yapılacak döşeme filizleri bunlarla birleşecek. Üzerine yeniden beton dökülecek döşeme oluşturulacak. En sonunda da alttaki tahtalar ve plywoodlar çıkıcak.
 

 
 
13.GÜN:
GİRİŞ PAVYONU:
-Perde duvarın üzerine yeşil bir sıvı sürüldü. Bunun sebebi perde duvara konulacak su yalıtımın yapıştırıcısının tutması.
 
 
-En alt döşeme için soldaki binanın temelleri hazırlandı. Demir donatıları takıldı. Beton dökmeye hazır hale getirildi.
-Yeşile boyanmış perde duvarın üzerine su yalıtım,onun da üzerine pembe ısı yalıtım konulacak.Onun da üzerine delta-geo grain bir drenaj levhası takılacak.
 
-Derz bandı ile alçıpan arasındaki farkı engellemenin yolu alçıpanın üzerine 2 kat saten sıva atmak.
14.GÜN:
GİRİŞ PAVYONU:
-Bodrum perde duvarının çevresine çakıl dolduruluyor ve bu şekilde tüm etrafı kapatılıyor.
-Merdiven kısmının üstü boş kaldı; çünkü oraya merdiven gelecek.
-Mıcır-çakıl dolduruluyor.Bunun dökülmesinin sebebi drenaj olması.Olmasaydı her şey ile kapatılabilirdi.
-iş güvenliği sebebi ile iş makinalarına 25 m’den az yaklaşılmamalı.
-kırmızı:  Su atma borusu.Zemindeki suyu toplamaya yarayan kuyudan suyu topluyor ve içindeki boru ile fazla suyu taşıyarak sokaktaki su borularıyla birleştiriyor.
GÖKDELEN-KONUT:
-Tuvalet dolaplarının rahatça oturması için altına ahşaplar konuluyor.
-Sürmeli kapıların özel bir sistemi var.Metal kapı monte ediliyor arasına taşyünü konuluyor ve arasındaki demir en sonunda çıkarılıyor ki arasına girebilsin diye.
-Bazı yerlerde tuğla örme duvarlar üzerine profiller konulup üzerine yeniden alçıplak konuluyor.Bunun nedeni arasına taşyünü koyabilmek ve üzerindeki yüzeyi düzleştirmek.Ya tuğla üzerine direk sıva atılacaktı ya da bu yöntem kullanılacaktı.Bu araya taşyünü koyma imkanı da sağladı.Daha avantajlı.
-Banyolarda-örme üzeri profil arası taşyünü. Üzeri yeşil alçıplak(suya dayanıklı alçıplak)
-Mutfak kontrolü yapıldı.Ölçü duvarında oynamalarda bulunuldu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 

 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder