ŞANTİYE STAJI/QUASAR ŞANTİYESİ
Viatrans genel özellikler:
-Genel yapısıyla viatrans bir küçük giriş
pavyonu,tabanları ortak olan 2 gökdelen ve onun önünde bir likör fabrikasının
restorasyonundan oluşur.İkiz kulelerden biri konut diğeri ise oteldir.
-Son dönemde kamu mülkiyetinde bulunan
arazilerin bir bölümü,içlerindeki yapıların işlevlerini yitirmiş olmaları ve bu
alanaların kentin merkezinde olması sebebiyle çok önemli özel kuruluşlara
satıldı.Alisamiyen stadyumu,ve mecidiyeköy likör fabrikası bunlardan biri.
-Alan istanbulun en gözde yerlerinde
bulunmaktadır.Yakın trafik arterleri(E-5 çevreyolu,anadolu bağlantısı ve
büyükdere caddesi)
Toplu taşıma(metrohattı,şişli mecidiyeköy
durağı)
-Likör fabrikası ise bir restorasyon projesi
olarak ortaya çıktı.(röleve)
Genel malzeme bilgileri:
Giriş pavyonu malzemeleri:
Duvar: Betonarme duvar,değişken,dış cephe duvarlarında kullanılır.iç duvarlarda
tuğla 27 cm ve tuğla 9 cm kullanılır.Duvar bitirmede: dış cephe duvarlarının
dış yüzeylerinde,dış cephe boyası,betonarme duvar üzeri dış ince sıva(1cm)+dış
cephe boyası. İç duvarlar:tuğla iç kaba sıva(1cm)+iç ince sıva(1cm)+iç yüzey
boyası. ıslak hacim duvarları: iç yüzey sıva+boya
Zemin: sergi alanlari: karo mozaik
Giriş sert zeminler:suni taş kaplama
Teras:karo mozaik
2.kat sergi alanları:karo mozaik
Süpürgelik:
Islak hacim:karo mozaik
Teras:karo mozaik
Bodrum kat:prekast dökme mozaik
Tavan:
Islak hacimler:alçıpan asma tavan
Islak hacimler hariç tüm mahaller:tavan
sıvası+yavan boyası
Korkuluk ve küpeşte:
Teraslar: demir boru profil
Staja önemli bir iş güvenliği eğitimi alarak
başladık. Alanda mutlaka takılması gerekenlerin kafaya bir şey düşmesine karşı
baret,ellere bir şey batmasın diye eldiven, her alandan görülebilelim diye
yelek ve ayağa çivi vb madde batması nedeniyle özel altı çelik ayakkabı.
1.gün:
GİRİŞ PAVYONU:
-Kompaktör ile toprağı sıkıştırıp
düzleştiriyolar. Böylece hem içeride boşluk kalması engelleniyor hem de gelecek
yüklere karşı dayanıklı olması sağlanıyor.Normalde bazı zeminin dayanıksız
olduğu yerlerde,çökme olmaması için en iyi yük deneyleri yapılıyor.Yük
koyulduğunda bir tahribat olup olmamasına bakılıyor.; ancak bu binada zemin
çakıl taş olduğu için dayanıklı, herhangi bir çökme deneyine gerek yok.
-Normal kazılarda büyük cihazlar kullanılıyor
kazılmak istenilen alanlar için; ancak yağmur suyunu toplamak için yapılan
küçük kuyuda ise elle kazılıyor, doğaya herhangi bir tahribat vermemesi
için.İnce bir iş ve küçük bir alan olduğu için.
-Diğer bir şey ise kotların doğru olup
olmadığını anlamak için lazer ölçme cihazı vardır. Bu araç 2 parçadan
oluşuyor.İlk kürek gibi altyapısını ölçmek istediğin kota koyuyorsun ve diğer
lazer cihazıyla da ona ışık yollayarak hangi kota olduğunu,kazdığın yerin doğru
olup olmadığını öğreniyorsun.Böylece kotlarda kayma kesinlikle meydana
gelmiyor.
2.gün:
GİRİŞ PAVYONU:
-Bugün bodrum
olduğundan temeldeki yağmur suyunu toplamak için bir kuyu açıldı.Bu küçük
kutuda borular bulunmaktadır.Yağmur su boruları,bodrumun daha üstünde kaldığı
için buradaki pompalar onu alarak yağmur suyunu oraya atıyor ve suyun
birikmesini engelliyor.Daha sonra grobeton dökümü için alta bir membran örtü
serildi.Bu örtü grobetonun,betonun içindeki bileşenlerden suyun geçip
kaybolmasını önlüyor.Bu örtü üzerine tij demirleri konuldu.Bu tijler onun daha
sağlam kalmasını ve basınç yüküne karşı da dengeli olmasını sağladı.Bunun
üzerine de beton dökülecek ve bu bir radye temel olacak.
GÖKDELEN-KONUT:
-Normal konut dairelerinde 60 da 1 profil
atılıp onların arasına alçıpan dolduruluyor.Normal mutfak,tuvalet gibi
alanlarda ise 40 da 1 yada daha sık atılabiliyor.Alçıpan atımında önemli olan;
cam veya kapı gibi boşluklardan önce
alçıpanın bitmesi gerektiği.(çatlama vesaire olmaması için).2 birleşim
noktasına alçıpan bandı ve ortaya da sıva atılmalı.Alçıpan çeşitleri mavi beyaz
ve pembedir.Beyaz alçıpan kuru mekanlarda,mavi ıslak hacimde, pembe ise yanma
riski olan yerlerde kullanılır.Yanmaz özelliktedir.
-Kapı boşluğundan sonra araya taşyünü veya
herhangi bir yalıtım konuluyor.Sürgülü kapı ise araya konulan demir
çıkartılıyor ve sürgülü kapının onun içine girmesi sağlanıyor.
-Tavanda havalandırma boşlukları oluyor bazı
home-officelerde. Bunun içinden geçen çeşitli borular yazın bu alanın
soğutulmasını ,kışın ise ısıtılmasını sağlıyor. Böylece havalandırma sorunu da
çözülüyor.
-Sahanlık güvenliği için sarı ızgara demir
konuluyor. İstenildiği zaman çıkıp tekrar yerleştirilebilen çok pratik bir
güvenlik önlemi sağlıyor.
-Banyolarda veya mutfak gibi ıslak hacimlerde
asma tavan yapılıyor,bunun sebebi tesisatı ve tüm kabloları saklayabilme
yetkisi.Banyo ,tuvalet gibi yerleri önceden belirliyorlar ve onların
kablolarını açıkta bırakıyorlar.
GİRİŞ PAVYONU:
-Tüm kotlar belli oldu.Artık her bir kot alanı kompaktör ile
sıkıştırıldı.3 ana kot var.Bodrum katı,sonra yan yana 2 kot,aradaki yol kotu ve
üstteki teras.
-Bodrum kat üzerine dökülecek beton için
beton kalıpları konuldu;ancak henüz beton dökülmedi çünkü arasına yalıtım
katmanları gelecek.
-Topraklama için tüm kotlarda metal bir şerit
dolaştırılıyor.Elektrik dolu olduğundan bu şerit tüm elektrik yüklerini
alıyor.Bir kısmı temelin içinde kalıyor.Küçük binalarda bu şeritlerin hepsi tek
bir yerde birleşip,demir çubuk toprağın 15-20 cm altına çakılıyor.Bu çakılan demir,hepsinin
elektrik yüklerini alıp toprağa aktarıyor.Her birinin arasında da bunları
birleştiren metal parçalar var.
3.GÜN:
-Bugün bodrum katından
başka diğer yol ve 2 üst binaya da çakıllar konulup sıkıştırma yapıldı.Daha
sonra ise üzerlerine aynı şekilde membran serildi ve grobeton dökmek için hazır
hale getirildi.
-Fazla suyu toplamak için yapılan kuyunun
yerinin yanlış yapıldığı anlaşıldığı için çıkarıldı ve 5,10 cm daha sağa
kaydırıldı.
-Grobeton bir üst katta olan binalardan
birine de döküldü.
-Bodrum katına ise beyaz naylondan bir
yalıtım katmanı eklendi.Su kuyusunun bir kısmına da grobeton döküldü.Diğer tüm
kotlara da membran serimi tamamlandı ve üzerlerine grobeton döküldü.
4.GÜN:
-Kuyunun su yalıtım membranı da kuyu içine
serildi.Bu membran özel bir membran.Normalde delik olduğu zaman su ordan girip
oradan başka yerlere ulaşıyordu.Bu membranda ise herhangi bir delik olduğunda
bu sorun olmuyor;çünkü betonun içindekilerle kimyasala giriyor ve delik olsa da
başka yerlere gitmesini engelliyor.Hemen her sorunda çözülebilir bir sistem
sağlıyor.
-Diğer yerlere dökülen grobetonlar da kurudu.
GÖKDELEN-OTEL:
-gazbetonun üzerine sıvadan önce serpme
denilen sıvamsı bir şey koyuluyor.Bu sıvanın ömrünü uzatıyor.
-Ano ise;üzerine bir demir parçası konuluyor
ve o demir onun hizasını sağlıyor.O hizaya kadar sıva dökülüyor.Sonra bunlar
çıkartılıyor ve arası dolduruluyor.
-Boruların bazılarına terlemesin
diye(sıcak-soğuk su boruları) bir kaplama takılıyor.Çatlamasını engelliyor.
-Tuvalet,mutfak gibi ıslak hacim ve yangın
dolaplarının koyulacağı yerlerde alçıpanı tutan kırmızı kutu profiller
kullanılıyor.Bunlar normal odalarda kullanılanlardan daha sağlam.Diğer yerlerde
alçıpanı tutan c profiller kullanılıyor.
-Bazı konutların aralarında vodafone, avea
baz istasyonları bulunuyor ve bunlar internet ihtiyacını karşılıyor.
-2 kat alçıpandan önce c profillerin arasına
yalıtım katmanı olan izocam koyuluyor.İzocamların sıklıkları takıldığı yerden
yere değişiyor.Bunlar da oraya izopinler ile sabitleniyor.
-Bazı tavanlarda sismikler var. Sismikler
deprem sırasında boruları tutuyor ve onların düşmesini engelliyor.
-Otoparklarda tavandaki ince kırmızı borular
yangın boruları.Dikey gelenler de pis-temiz su boruları.
5.GÜN:
-Bugün bodrum katta
dökülen grobetonun üzerindeki su yalıtım katmanından sonra donatılardan bir
ızgara yapmaya başladılar.Bu ızgara betonun betonarmeye dönüşmesini ve
sağlamlaşmasını sağlıyor.Donatılardan yataylar çiftli yapılıyor bunun nedeni
burulmaya karşı bir önlem almak.Bunun olmasını engellemek için de bu kirişler
konuluyor.Bu hem çekmeye hem de basınca karşı dayanıklı olmasını sağlıyor(her
türlü yüke karşı).Bu yapılan şey bodrum katının temelini oluşturuyor.Tümüne
beton döküleceği için temelin radye temel olduğunu anlıyoruz.
Radye temelin kirişleri(4 çevre) |
Kolon filizleri için bırakılan yerler |
-Ana köşelere bırakılan kolon filizleri
arasına da perde duvar örülmeye başlandı. Bodrum katta perde duvar örülmesinin
sebebi depreme son derece dayanıklı ve çökme ihtimalinin çok düşük olması. Aynı
zamanda bir özelliği de perde duvarın kendi ağırlığını taşıyabilmesi ve aynı
zamanda zemin için bir kolon görevi üstlenmesidir. Perde duvarlar genelde
merdiven veya asansör boşlukları çevresine de örülür;çünkü bu tür boşluklar
yapının zayıflığıdır.
-Topraklamanın bir kısmı temelde bırakılıyor,
bir kısmı da betonarmenin üstüne konuluyor.
-Zeminde bir baca boşluğu bırakıldı.
-Bodrum katın merdiveni için bir merdiven
donatısı kuruldu. Normalde bodrum katından yukarı çıkan tam bir merdiven var.
Dolayısıyla herhangi bir su geldiğinde oradan birikiyor; ancak o kuyu
tarafından suyun fazlası emiliyor ve yok ediliyor.
GÖKDELEN-OTEL:
-Tavanda geçen ince kırmızı borular
otoparklarda yangın boruları. Dikey geçenler ise gider, pis su boruları. Gri
genişler ise elektrik tavaları. Bunların içinde bazı kablolar gizleniyor.
-Betonarme kolonların köşeleri bilerek
kesiliyor ve o çıkıntının üçgen şeklinde kalması sağlanıyor. Bunun sebebi
kırılmasını engellemek. Bunun içinde pah çıtası denilen bir alet kullanılıyor.
Bu uçlarını kırpmaya yarıyor kolonların.
pah çıtası |
-Bazı yerlerde duvara özel bir çimento esaslı
sıva atılıyor.
çimento esaslı sıva |
-Özel kendinden dağılan şap kullanımı
-Otoparkta direk betonarme duvar üzerine sıva
koyulmadan özel bir boya deneniyor . Betonarme üzerindeki renk farklılıklarını
giderip hepsini aynı göstermesi için.
-Kapı kasa –kanadı ve menteşeleri 2 parçadan
oluşturuluyor. Bunlar birleştiriliyor yerinde ve kapıyı oluşturuyor.
6.GÜN:
-Bugün bodrum kata
yerleştirilmiş tij demirlerinin üzerine beton döküldü.(Radye temel)
-Aralara da doldurma yapıldı, aynı şekilde
grobeton döküldü ve eğim ve kotlar net olarak oluşturuldu.
OTEL:
-Geopanel duvarlar yüzme havuzu yapımında
kullanılıyor. Bunların dikey tijleri olduğu için beton döküldükten sonra
içeride kalan tijler çıkartılıyor; ancak tij izleri kalıyor duvarların
üzerinde.
7.GÜN:
LİKÖR FABRİKASI-KABA İNŞAAT:
-Nervürlü döşeme :ilk önce tahtadan kirişler yapılıyor.Üzerine nervürlü
döşeme kalıbı koyuluyor,onun üzerine de
tijlerden sonra beton dökülüyor.En son kalıplar çıkarılıyor.Geçici koyulan
tahtalarda çıkarılıyor.
-Kırma çatının su uzaklaştırma noktası
noktasal. Beşik çatı da onu kenarlarda topluyor sonra da noktasal elemanlarla
onları topluyor.
-Rabis beton kesme noktalarında
yapılır.Sonuçta içindeki demirler devam ediyor.Rabis de beton taşmasın sınırını bilsin diye kesimin
yerini belirler.
-İlk döşeme yapımı başlangıcında alta
tahtadan kirişler koyuluyor geçici döşemeyi tutsun diye.Üzerine bir plywood
koyuluyor geçici aynı şekilde.Sonra beton kalıpları tijleri hazırlanıp beton
dökülüyor ve döşeme elde ediliyor.Sarı uzun çelik çubuklarla da döşemeler
tutturuluyor.Beton çökme yapmasın ve mukavemetini bulsun diye belli bir zamana
ihtiyacı var.Bunun için de bu çubuklar kullanılıyor.
beton tam kuruyana kadar döşeme tutucular |
-Burada silindir kolon yapılıyor.Silindir
şeklinde bir kolon filizi kuruluyor,etrafı kalıp demirleriyle
çevriliyor.Sonrada beton dökülüyor ve kalıplar açılıyor.
Filizler de açıkta bırakılıyor ki kolon devam
edecek çünkü döşemeden sonra.
-Çatı uygulamasında ilk üst döşemeyi
yapıyorlar, ardından eğimli bir kalıp yapıp üzerine beton döküyorlar.Bu şekilde
beşik çatı oluşuyor.
çatı döşemesi |
-Merdiven imalatında kendi kendini taşıyan,
sadece alt döşemeye tutunan beton kalıp
yapılıyor ve uygulanıyor.
-Sadece duvar örülmüş yerlere sıva atılıyor.2
betonarme kolon arasına gazbeton örülüyor ,ancak kolon kısımlarına sıva
atılmıyor.
-Nervürlü döşeme arasındaki kirişlere kaba
inşaatta yastık kirişi deniliyor.
-Binayı depreme karşı bir önlem olarak belli
bir metrekareden sonra ayrılmasına dilatasyon denir.Boydan boya geçen bir çizgi
meydana getirir ve o arası boştur.Bu binanın deprem esnasında yıkılmasına karşı
bir önlemdir.Üzerine de sadece bir saç gelerek kapanır.
-Giydirme cephe olan yerlerde,hazır beyaz
doğramalar yerleştiriliyor,üzerine gelen ince camlar direk geçme sistemle takılıyor.Bazıları
ise parça parça dışarıda üretilip,montajı direk orada yapılıyor.
Yalaska: Kolonun dik hale getirilmesini sağlar
Sujeti: Dökülen beton kuruduktan sonra üzerine tekrar kolon gelecekse ya da
beton dökülecekse betonun pürüzlü hale getirilmesini sağlar. Bu sayede üzerine
dökülen betonu tutar ,aynı zamanda da filizleri temizler.
-Kalıptan çıkan kolonların hemen ölmesini
istemediğimiz için yağ gibi bir
kür
sürülür.Bu ısıyı hapsetmesini sağlar.Döşemede ise su dökülür 1 1,5 gün ıslak
kalır.
-izolasyona zarar vermesin diye zemin perde
duvarda kelebek paspayı elemanı konulur.
GİRİŞ PAVYONU:
-Kalıplar çıkartılıyor,betonlar ortaya
çıkıyor.
-Perde filizleri
-Tekrar ölçüler alınıyor ve kotlar kontrol
ediliyor.
8.GÜN:
GİRİŞ PAVYONU:
-Bugün kolonlar uzatılıyor. Perde duvarların yüksekliği
bodrum kat yüksekliğine getiriliyor.Diğer grobeton dökülen yerlere henüz bir
demir veya beton dökülemiyor;çünkü bodrum kat bitmeden onlara herhangi bir
müdahale yapılamaz.
-Kolon filizleri dışarıda hazırlanıp ,örülüp
,montajlanıyor.
-Perde duvarları bitirip beton döktükten sonra toprakları
koyup sıkıştırma yapacaklar.Diğerlerinde grobetona başlarken bunlarda döşemeye
başlayacaklar.
LİKÖR FABRİKASI:
-Temele
78 metreküp beton dökülüyor. Kullanılan beton cinsi de C50.
-Betonda statik hesaplar,riskler ve hata payları
düşünülerek fazladan büyük katsayıyla çarpılıyor.Bu değerle onları kamufle
ediyorlar.
-Kaba inşaatta temelden gelen kolon demirlerine filiz
denir. Sonra ona yerleştirilenlere de donatı denir.
-Yatayda koyulan tij demirlerine etriye, diğerlerine
ise mason
demiri denilir.
9.GÜN:
GİRİŞ PAVYONU:
-Bugün iskele kurulacak dolayısıyla iskele kurumu
hazırlıkları yapılıyor.(Döşemeyi ve kolonları taşıyan iskele)
-Bugün perde duvarların kalıpları takıldı. Bunlar tam
ölçülerine göre parçalar halinde geldi.Her bir perde duvara koyuldu ve
birbirlerine çeliklerle tutturuldu.Kalıbın içi düz; ancak dışı girintili
çıkıntılı.Bunun sebebi mukavemetini arttırıp sağlamlaştırmak.
-Çapraz şekilde çelik çubuklar dikiliyor ki kalıbın
devrilmesini engelliyorlar.
10.GÜN:
GİRİŞ PAVYONU:
-Perde duvar etrafında, hem dışarıda hem içeride kalıplar
olmasına trio kalıp sistemi denir.
-Kolondaki yataylara etriye denir.U şeklinde dönenlere
çiroz deniliyor.Onun bir kısmı 45 lik bir kısmı ise düz.Böylece takılıyor ve
kolonları ve kalıp demirlerini tutuyor.
-Ön ve arka kalıplar yerleştirildi. Yıkılmaması için tüm
çapraz demir strüktürler konuldu.Aralarına da 2 kalıbı tutan uzun demirler
konuldu.
-Perde duvarlarda boşluk olursa rabis konuluyor. Rabisler
sonradan dökülecek kirişlerin yerini kapatıyor.Beton böylece oraya girmiyor ve
sınır oluşturuyor.Böylece daha sonra donatıyı oraya bağlayabilirsin,sonra
kirişi de donatıya bağlarsın.
-Kalıp yağlanıyor.Çelik bir iskelet ve sunta bir yüzeyi
var kalıbın.
-Bodrumun perde duvarı bugün tamamen bitecek. Diğer
döşemeye de beton döküleceği için kalıp yüzeyleri hazırlanmaya başladı.
GÖKDELEN:
-Gökdelenlerin banyolarında, döşeme üzerine özel bir sıvı
koyup ıslak şekilde bekletiyorlar. Bu şekilde bazı deneyler yapıyorlar ve
döşemenin suya olan direncini, herhangi bir patlak olup olmamasına bakıp öyle
devam ediyorlar.
11.GÜN:
OTEL:
-Örme duvarda 50 cm’de 1 bir mesafe tutucu konuluyor.Bu
da duvarın yangında patlamasını engelliyor.
-Kırmızı profil-lavabonun rahat oturmasını sağlıyor.
-Taban üzerine mantar kauçuk,üzerine pembe ısı
yalıtım,üzerine yüzer şap konuluyor.Yüzer şapın kullanılma nedeni suya
dayanıklı olması.Ses yalıtımı ise kenarlara da dönüyor.(2,3 cm daha dönmesi
lazım)
-Duşlarda 2 tane suyun gitme durumu vardır.Suyuna ve
sokrasına.Suyuna banyonun uzun kenarından uzun kenarına doğrudur.(Boyuna).Sokrasına
ise kısa kenardan kısa kenara doğrudur ve böyle eğimlerde mutlaka su yalıtım
kullanılması gerekir.
-Gökdelenlerin dış kaplamasının ayna olmasının sebebi
önündeki likör fabrikasını vurgulaması.
-En üst kattaki pencereler arasına saç konuluyor. Onun
arasına da taşyünü. Döşemelerde ise taşyünü kullanılmasının sebebi taşyününün
yangının üstten alta gitmesini engellemesi.(ısı yalıtım+ses yalıtımı+yangına
dayanıklılık)
-dış cephede egzoz kanalları çıkış delikleri var.(menfez)
asansör kabloları için asansörün bittiği yer |
güneş koruyuculu dış kaplama camları |
döşemeye tutturulan doğrama örneği |
GİRİŞ PAVYONU:
-Giriş pavyonunda sol kısmın da temeli hazır olduğundan
dolayı üzerine beyaz su yalıtım örtüsü konuldu ve beton dökülerek temeli hazır
hale getirildi.
12.GÜN:
GİRİŞ PAVYONU:
-Bugün kalıplar tamamen döküldü ve betonarme perde
duvarlar ortaya çıktı. Ardından temizleme yapılmaya başlandı.
-Daha sonra ahşap sahte kirişler konuldu döşeme
için.Üzerine plywoodlar konuldu. Plywood’un üzerine demir çubuklar koyulacak(
ızgara filizler).Perde duvarın filizleri biraz yüksek bırakıldı; bundan sonra
yapılacak döşeme filizleri bunlarla birleşecek. Üzerine yeniden beton dökülecek
döşeme oluşturulacak. En sonunda da alttaki tahtalar ve plywoodlar çıkıcak.
13.GÜN:
GİRİŞ PAVYONU:
-Perde duvarın üzerine yeşil bir sıvı sürüldü. Bunun
sebebi perde duvara konulacak su yalıtımın yapıştırıcısının tutması.
-En alt döşeme için soldaki binanın temelleri hazırlandı.
Demir donatıları takıldı. Beton dökmeye hazır hale getirildi.
-Yeşile boyanmış perde duvarın üzerine su yalıtım,onun da
üzerine pembe ısı yalıtım konulacak.Onun da üzerine delta-geo grain bir drenaj
levhası takılacak.
-Derz bandı ile alçıpan arasındaki farkı engellemenin
yolu alçıpanın üzerine 2 kat saten sıva atmak.
14.GÜN:
GİRİŞ PAVYONU:
-Bodrum perde duvarının çevresine çakıl dolduruluyor ve
bu şekilde tüm etrafı kapatılıyor.
-Merdiven kısmının üstü boş kaldı; çünkü oraya merdiven
gelecek.
-Mıcır-çakıl dolduruluyor.Bunun dökülmesinin sebebi
drenaj olması.Olmasaydı her şey ile kapatılabilirdi.
-iş güvenliği sebebi ile iş makinalarına 25 m’den az
yaklaşılmamalı.
-kırmızı: Su atma
borusu.Zemindeki suyu toplamaya yarayan kuyudan suyu topluyor ve içindeki boru
ile fazla suyu taşıyarak sokaktaki su borularıyla birleştiriyor.
GÖKDELEN-KONUT:
-Tuvalet dolaplarının rahatça oturması için altına
ahşaplar konuluyor.
-Sürmeli kapıların özel bir sistemi var.Metal kapı monte
ediliyor arasına taşyünü konuluyor ve arasındaki demir en sonunda çıkarılıyor
ki arasına girebilsin diye.
-Bazı yerlerde tuğla örme duvarlar üzerine profiller
konulup üzerine yeniden alçıplak konuluyor.Bunun nedeni arasına taşyünü
koyabilmek ve üzerindeki yüzeyi düzleştirmek.Ya tuğla üzerine direk sıva
atılacaktı ya da bu yöntem kullanılacaktı.Bu araya taşyünü koyma imkanı da
sağladı.Daha avantajlı.
-Banyolarda-örme üzeri profil arası taşyünü. Üzeri yeşil
alçıplak(suya dayanıklı alçıplak)
-Mutfak kontrolü yapıldı.Ölçü duvarında oynamalarda
bulunuldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder